آخرین اخبار گردشگری

اخبار روز گردشگری جهان را با ما دنبال کنید.

آخرین اخبار گردشگری

اخبار روز گردشگری جهان را با ما دنبال کنید.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستای “مارین” در شهرستان گچساران، روستای “کریک” در شهرستان دنا که از این دو روستا به عنوان روستاهای ماسوله جنوب ایران اسم می بریم. “مجید صفایی” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: ۱۲ روستای هدف گردشگری و ۱۴ منطقه گردشگری در استان داریم از جمله روستای “مارین” در شهرستان گچساران، روستای “کریک” در شهرستان دنا که از این دو روستا به عنوان روستاهای ماسوله جنوب ایران اسم می بریم که روی این دو روستا کار می کنیم که بحث بوم گردی را در این دو روستا اجرایی کنیم.

ایسنا

وی تصریح کرد: طی سفری که به تهران داشتیم اعتباراتی برای سال جاری گرفتیم که بتوانیم در این دو روستا سبک ماسوله بودن را اجرایی کنیم. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قطعه قطعه این منطقه ارزش طلا را دارد اظهار کرد: بهترین جاذبه گردشگری کشور پیست اسکی کاکان است. صفایی تاکید کرد: ۲۵۰۰ اثر تاریخی در سطح استان داریم که از این تعداد ۷۷۰ اثر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه پارامترهای مشخصی در بحث حوزه گردشگری وجود دارد بیان کرد: از جمله بهترین پوشش جنگلی، بهترین بافت و بهترین آب و هوا و مناطقی که این پارامترها را داشته باشند به عنوان منطقه هدف گردشگری عنوان می شوند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شهرستان بویراحمد بیشترین مناطق نمونه گردشگری را در استان دارد. صفایی خاطرنشان کرد: مکاتبات متعددی با وزارت خانه داشته ایم که بتوانیم استان را در بحث زیرساخت ها آماده کنیم و زمانی که بتوانیم زیرساخت ها را آماده کنیم بقیه بسترها فراهم خواهد شد.

منبع: وبسایت ایسنا

  • ۹۹/۰۴/۱۱
  • رویا

گردشگری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی