آخرین اخبار گردشگری

اخبار روز گردشگری جهان را با ما دنبال کنید.

آخرین اخبار گردشگری

اخبار روز گردشگری جهان را با ما دنبال کنید.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

شهر تهران در بر دارنده زیباترین سرگرمی ها و موزه های ایران است. در فروردین ماه سال 1398 مجموعه ای شگفت انگیز در مجموعه دار آباد تاسیس شد که یک مکان گردشگری با نام رویا پارک تهران از پنج بخش تشکیل شده است و هریک از تنوع خاصی برخوردارند. با درناتریپ همراه باشید تا شما را با این مکان شگفت انگیز آشنا کنیم. از منحصر به فرد ترین نکاتی که این مجموعه را از سایرین متمایز می کند، به کار گیری حواس پنجگانه انسان و عجین شدن طراحی فضاها با فرهنگ و سنت ایرانی است و قرارگیری آن در کنار دو مجموعه بسیار زیبای موزه طبیعت و حیات وحش دار آباد و هیومن پارک است.بازدیدکنندگان رویا پارک به نوعی بازیگران اصلی هر بخش محسوب می شوند.

چرا موزه خطای دید!

رویا پارک


خطای دید عنوانی است کلی برای معرفی اختلاف آنچه انسان از پیرامونش درک می کند با آنچه واقعا وجود دارد. خواه این اختلاف بر اثر پردازش و تحلیل مغز ما باشد و یا بر اثر ویژگی های سیستم بینایی. به همین دلیل خطای دید به موضوع جذابی برای مطالعه دانشمندان و سرگرمی عموم مردم تبدیل شده است. رویا پارک تهران نیز که یک موزه خطای دید است یکی از جذاب ترین و شگفت انگیز ترین اماکن تفریحی گردشگری ایران است.

 رویا پارک، اولین پارک جادویی ایران


در کشور های دیگر این مدل پارک مدت‌هاست که وجود دارند ولی در ایران رویا پارک اولین پارک جادویی ایران است. اگر میخواهید در محیطی خانوادگی به صورت جمعی و انفرادی لذت ببرید پیشنهاد ما به شما رویا پارک است. در همان بدو ورد به این مجموعه طراحی قسمت بلیط فروشی که به طوری “نامتعادل” است، شما را دچار خطا می کند در واقع تغییر زاویه دید از همین بخش آغاز می شود.

بخش های مختلف رویا پارک


در واقع رویا پارک تهران شامل بخش ها و قسمت های مختلف و متنوعی است که هرکدام به نوبه خود شگفت انگیزند. این مجموعه دارای پنج بخش: سه بعدی، بی نهایت یا آیینه ها، پرسپکتیو، جاذبه و ترفند و در نهایت هم بخش تاریک. برای ورود به رویا پارک دار آباد در ابتدا کف کفش ها به وسیله دستگاه کوچکی با کیسه های کوچکی پوشانده می شود که به آن اصطلاحا امنیت می گونید. این پوشش برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به بخش سه بعدی مهیا شده است. نکته جالب این بخش شعار مجموعه است که در هنگام ورود به صورت سه بعدی در پیش روی چشمانتان قرار می گیرد. این شعار جمله ی زیبای « من خود خوشحالی هستم» را شامل می شود.

 

منبع: درنا تریپ

  • ۹۹/۰۴/۳۱
  • رویا

گردشگری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی